Uppmaning från Åsa Paues på SVT

Åsa på SVT har skrivit en kommentar på mitt (flera månader gamla) inlägg om KG Bergströms talkshow:

" Just det!
Missa inte Rakt på med K-G Bergström där Sveriges vassaste politiske reporter intervjuar Fredrik Reinfeldt i tisdagens premiärprogram. Kl 20.00 i SVT2 i morgon, tisdag 11/9. Gudrun Schyman och Bengt Westerberg finns på plats i programmets panel för att kommentera och reflektera över intervjun med statsministern. "


Det blir något att se fram emot, det !

KG Bergström är min favorit bland Sveriges alla sakkunniga rapportörer från inrikespolitiken. I fler år än jag kan minnas, har han levererat knivskarpa och avslöjande analyser, ständigt opartisk och garanterat kritisk. Han har mig veterligen alltid vågat ställa rätt frågor, oavsett intervjuobjekt. En liknande relation som den mellan f d Aktuelltprofilen Fichtelius och fd statsminister Persson torde vara fullständigt otänkbar mellan Bergström och vilken politiker som helst.

Med en stark integritet, en lagom distans till den sfär han granskar, och en knivskarp analysförmåga inger han känslor av både respekt och lite rädsla, hos det stora flertalet av politikerkåren. Det må säkert komma tider då hans analyser över (mp) retar gallfeber på mig, men så länge de är opartiskt framförda, och någorlunda rättvist fördelade bland partipalletternas olika färger, så inger hans analyser respekt!
Hoppas serien blir en långkörare i SVT! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback