Fotboll, schlager,datakrasch och den där Angela...

Först lite reklam:
Angela Aylward som partisekreterare

1) Elfsborg är fortfarande obesegrade i årets allsvenska. Det gläder mitt gulsvarta hjärta att hela Sjuhärads stolthet fortsätter spela intensivt, entusiastiskt och framför allt - spelar boll. Nästa hemmamatch kommer jag bevaka på plats, har tyvärr haft så mycket att göra hittills att jag missat de tidigare under säsongen...

2) Schlager- EM eller Eurovisionsfestivalen är i antågande. Om inte annat, så märks det på tidningarnas löpsedlar, och SVT:s trailers. Statistiknörd som jag är, tycker jag att omröstningarna är det som är mest spännande. Men i år är gamla Irländska folkmusikfavoriten Dervish med, så för första gången sedan Roger Pontares märkliga melodifestivalssång, så ska jag avlägga en röst i detta folkliga jippo.

3) Datorn har kraschat på jobbet. Plötsligt dog bara skärmen, allting blev svart, fast strömkabel var ansluten. Det mesta gick dock att rädda, vilket var tur, eftersom jag just sparat ner alla slutliga budget- filer. Förra året, vid exakt samma tid, hade jag inte samma tur. Den gången kraschade datorn, och dokumenten var för evigt förlorade. Och jag gick utan dator i sex (!) veckor, innan regionen skaffade mig en ny. Men i år kom hjälpen snabbt, och datorn gick att fixa = skönt.

4) Och så var det den där Angela. Angela Aylward, Mölndal, småbarnsmor, kansliarbetande och min favorit till posten som partisekreterare. Jag tror att det alltid är viktigt med utifrånperspektiv, när man rekryterar till kärnverksamheter, det har Angela. Utifrånperspektiv, men ändå en förmåga att jobba för hela partiet. Alltför många partier har utvecklats till sekter, se bara på (fp)- ledningen under spion- skandalen. Därför är det viktigt att ständigt söka nya starka företrädare utanför "bunker- gänget", därav min nominering av Angela. Agneta är inget dåligt val, det vill jag poängtera, men på något sätt känns det som att Aylward skulle tillföra just den där extra touchen, och utgöra en brygga mellan gräsrötter och partiledning. Den rollen är inte lika lätt att axla för Agneta, som ju tillhört partiledningen i många år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback