(mp)- valberedning föreslår ny partisekreterare

Riksvalberedningens förslag till ny partisekreterare, Kungsbackabon Agneta Börjesson, har bemötts ganska fränt av förre språkröret Birger Schlaug. I min värld finns det inga änglar eller djävlar, vi tillhör nog alla dem som befinner oss någonstans däremellan, därför är mina egna tankar och kommentarer inte lika avogt inställda...

Precis som Birger skriver, kommer Agneta få stöd från partiledningen. Sedan tror jag att "fundisar" och människor med en fot i varje läger (typ, jag själv) kommer förespråka Angela Aylward från Mölndal eller Anna Norrman från Malmö. Där finns huvudkandidaterna, tror jag.
  
Personligen nominerade jag Angela, därför att jag tror att hon skulle kunna ena och spinna vidare på den balans som faktiskt utvecklats mellan pragmatism och radikalitet i partiet. Hon är en person som har stöd både bland många i såväl riksdagsgrupp som bland gräsrötter, och man får komma ihåg, att de år hon satt med i Partistyrelsen, tillhörde hon dem som fick flest röster av kongressombuden. 


Om Agneta väljs, får hon en tuffare uppgift än Angela att ena partiet, men samtidigt är hon en kompetent och skicklig person, och kommer säkert ta till sig av goda idéer och synpunkter för att på sikt kunna vinna stöd från fler. Man får ju komma ihåg att Agneta, under åren med regeringssamverkan, gjort sig känd i partiet genom alla sina informationsrika och läsvärda veckobrev.

 

Jag är inte lika pessimistisk som Birger. Jag tor det blir tämligen bra oavsett vem av de tre personerna som segrar i valet på kongressen, ingen av dem skulle missköta uppdraget.Visst finns det olika nyanser i deras gröna framtoning, men i en värld av gråsossar och färglösa moderater, så må det vara hänt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback