Solvarmt möte med (mp) Mellerud

Litet bo jag sätta vill, hette en gång i tiden en visa som blev en slagdänga. I dag var jag med mp Melleruds medlemskår på ett fantastiskt ställe.

Vi besökte RoseMary och Anders Solvarms ekologiska byggnation "Solvarm". I deras Naturhus samlar de släkt och vänner i en fantastiskt miljövänligbyggnad med medelhavsklimat året runt. Syftet är att visa hur man kan leva tillsammans med naturen i ett lättskött, ekologiskt, energisparande och ekonomiskt boende.

Nyckelord är helhetssyn, livskvalité, yttre och inre harmoni, och målsättningen är att mer och mer frigöra sig från ekorrhjulets konsumtionsmönster.

Låter det grönt?
Det är det!

Huset är öppet för visning söndagar kl 18.00. Jag måste säga att det var väl värt ett besök. Jag lärde mig jättemycket om hur enkla lösningar i bland är både de grönaste, vackraste... och billigaste...

Besök deras hemsida, på adressen:
www.ecorelief.se  

Efteråt höll partiet ett möte i gröngräset på Sikhalls badstrand (med ett klarblått Vänern, med Halleberg i fonden).  Miljöpartisterna i Mellerud var trevliga och av varierande ålder och kön. Yngsta person hette Malin och var 17 år. Äldsta var Olle som jag tror är runt 75 år. Trevligt och avslappnat sällskap. Och Kirsti, som är gruppledare för partiet i kommunen, verkar vara en mycket aktiv och framåt människa. Jättetrevligt att få träffa dem alla!

Den heta, solvarma försommarkvällen var på väg över i natt när vi åter kom tillbaka till byen/köpingen, och en stunds förberedelser inför måndagens och tisdagens regionfullmäktige. Men det var det värt - en fantastiskt trevlig utflykt, med fantastiskt trevliga människor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback