Smultronställe från resan till Tjeckien

Innan de sista molntussarna lättar (nu börjar dock solen tränga igenom och det är lite blått ut mot sjön), sitter jag här och skriver ut några semesterbilder från min resa till Tjeckien och Prag. Smultronstället på resan var slottet Karlstêjn, som ligger 3-4 mil sydväst om huvudstaden.

Slottet Karlstejn


Lättaste sätt att ta sig dit är tåget, man tar sig till den kombinerade tunnelbane- och järnvägsstationen Smichovske Nadrazi i västra Prag, och bokar där en tur och returbiljett till Karlstêjn. Tåg avgår nästintill varje halvtimma, och resan tar ca 45 minuter. En stunds avkoppling genom lummiga och bördiga marker. Rekommenderas varmt för dig som har vägarna (el järnvägarna) förbi i sommar...

Kommentarer
Postat av: Heiti

Fantastisk vackert! Alltid velat åka till Tjeckien; får nöja mig med Skottland i år, har också hört att det är rätt vackert där, vi får se...
Ha det så skönt på semestern nu! =)

Postat av: Tony

Skottland, det står näst i tur på min rese- lista. Se upp för sjöodjuren, Heiti, och ha det bra i sommar!
m v h Tony

2007-06-29 @ 10:40:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback