Åter full fart i Vänersborg

Så har då mandatperioden 2007-2010 infunnit sig, och i dag gjorde jag första riktiga arbetsdagen tillsammans med den snart fem personer starka regionstyrelsekansligruppen på residenset. Den enda som ännu inte börjat är Lise, som just nu förmodligen sitter på ett flygplan på väg till Indien för ett par veckors välförtjänt rekreation innan vardagen i Vänersborg tar vid.

Men Stefan, Göran, Birgitta och jag har startat upp för säsongen i dag, när vi höll årets första genomgång inför nästa veckas regionstyrelse. Vi kommer framföra synpunkter inom några olika frågor som dyker upp på agendan i nästa vecka, bland annat när det handlar om klimatet.

En annan nyhet är att min favoritbloggare Johan Hellström kommer göra karriär som regionpolitiker inom kort. Detta då han accepterat att bli ersättare i HSN 8, Sjuhärads hälso- och sjukvårdsnämnd. Skall bli trevligt med en 80- talist i den gruppen, det behövdes, kan sägas :-)

Kommentarer
Postat av: Johan Hellström

Vi blir faktiskt två åttitalister! Malin Wickberg är ersättare för moderaterna.

Tack för uppmuntran. ringer dej när jag inte fattar nånting, haha.

Postat av: Tony

Bra med två 80- talister i HSN 8. I vår egen mp- grupp för hälso- och sjukvårdsfrågor är du dock ensam, tyvärr...

2007-01-09 @ 19:17:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback