Många järn i elden

Full fart just nu. Har varit i Vänersborg och arbetat med ett utskick och med ett reviderat förslag till MiL:s budget. MiL är Miljöpartiets landstingsnätverk, och nästa helg skall de ha årsmöte. Jag sitter med i styrelsen för MiL och är ekonomiansvarig där. 

Att arbeta söndag är något jag försöker undvika, men i morgon blir det inte många timmars arbete eftersom det är heldagsmöte och presskonferens - med riksdags- och regionpolitiker. Presskonferensen äger rum i Vänersborg kl 11.00, men kommer också ske via videolänk till regionens hus i Skövde, Borås och Göteborg.

Klimatet är temat - något som man måste arbeta med på alla nivåer. På globalnivå, på riksnivå, på regional nivå, på lokal nivå och inte minst på individnivå.

Utöver arbetsrelaterade uppgifter verkar det som jag missat ett möte i Borås i dag, ett möte för att revidera mp Bollebygds verksamhet. Jag uppfattade före helgen som att mötet skulle senareläggas, men vad jag förstått på de SMS som inkommit, förväntades jag vara i Borås i dag. Känner mig lite skamsen om så är fallet - men jag har faktiskt inte haft tid att tänka på saken så värst mycket under dagen. Kommer inte kandidera till några fortsatta uppdrag, vare sig kommunala eller regionala - man hinner liksom bara med två nivåer. Och förutom min anställning för regionen är jag ju som ovan nämnts aktiv i landstingsnätverket MiL. Det räcker...

Behöver jag säga att jag egentligen tänkt vika helgen för att umgås med familjen. Det hanns tyvärr inte med. Mötte dem som hastigast i tisdags kväll, när farmor fyllde 87, men den planerade långhelgen blev det inget av. Ska ta ut semester nästa helg - så jag hinner med att vara ledig och umgås med dem.

Nu sitter jag och väntar på bussen, skall snart bege mig från Vänersborg. Känns som en vettig prioritering att ha varit här i dag, trots allt - nu blir den kommande veckan mer lättöverskådlig.

m v h Tony

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback