Stå på er, (kd) !

En uppmaning till minsta regeringspartiet, efter Centerstämmans fortsatta krav på sänkta införselskatter på alkohol:

- Stå på er, Kristdemokrater! Finland är ett varnande exempel på hur alkoholkonsumtionen stiger, hur konsumtionen når lägre åldrar, och folkhälsan försämras, när införselskatterna sänks.

Jag är ingen helnykterist, även om jag nog kan räkna mina årskonsumtionstillfällen på ena handens fingrar. Men jag är väldigt stolt över den tidigare restriktiva hållningen inom svensk alkholpolitik. En hållning som fått sig många törnar under årens lopp, inte minst när den fria marknaden i EU har bitit ifrån.

I mina ögon är det ett vansinne att EU- lagstiftningen inte skiljer på livsmedel och berusnings- och stimulansmedel. Det finns två partier i vårt land som helhjärtat delar den synen - (mp) och (kd). Så, stå på er mot allians- kompisarna, (kd) !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback