Min artikel om att SPI är smygrasister har visst skapat ilska

Under kvällen gick min telefon varm. Många i SPI tycker att jag överdriver när jag beskyller dem för att vara smygrasister. Men sanningen är den,  att jag hört det jag hört, där jag stått vid valstugan. Det hummas med, när folk skyller saker på invandringen, det skylls på invandrarna när pensionerna är för låga eller de särskilda boendena för dåliga.

Bitterhet är ingen god drivkraft inom politiken - det har den aldrig varit.

Många människor, en del av dem högt uppsatta politiker, och i bland tillhörande mitt eget parti, har gått i den fällan. Men till slut tar bitterheten överhanden, omdömet sviktar, och en i grunden mycket kompetent och snäll människa, kan komma att kasta ur sig saker som främlingsfientliga och andra destruktiva krafter utnyttjar. Nej, bitterhet är sannerligen ingen god drivkraft. Inte i politiken, och inte heller ute i det verkliga livet.

Därför hoppas jag att SPI till kommande val gör sig av med sin bitterhet, blickar framåt och försöker sätta visioner hur de äldres situation skall förbättras i främsta ledet av argumentationen. Först då kommer jag tycka att SPI tillför något nytt, fräscht och bra till politiken. Lägg av med bitterheten...

Kommentarer
Postat av: lennart andreasson

Förra valet var SPI öppet främlingsfientligt. Nu lindar man in kritiken mot invandringen och koncentrerar sig på att ljuga om hur mycket en äldre nyanländ invandrare får. De får även draghjälp av en totalt omdömeslös reporter på Expressen - Ulf Nilsson! Den galningen uppger i en krönika att anhöriga till invandrare får ett äldreförsörjningsbidrag på 12 000 kr skattefritt! Sanningen är 3586 kr, exkl. hyresstöd.

2006-09-06 @ 01:34:01
Postat av: Tony

Ja, det är verkligen hemskt hur man kan få förvanska sanningen genom att redovisa felaktig statistik. Hoppas verkligen någon oberoende källa redovisar alla felaktigheter de håller sig med...

2006-09-07 @ 21:34:52
Postat av: Johan Hellström

Go for it, Tony!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback