På spåret...

Det finns ett program på SVT som jag aldrig försöker missa, nämligen På spåret. Begåvad public service- underhållning när den är som bäst. Ingvar Oldsbergs kluriga tv- frågesport är rolig ur dubbla hänseenden för mig. Dels för att det är en frågespårt där man får gnugga geniknölarna (om man har några), men också för att det är kul att av och till känna igen sig.

I går kände jag tydligt igen Borlänge Central, startpunkt för resan mot Sandviken. Nu väntar jag bara på att få se stationer som jag ofta reser förbi i vardagen, typ Vedum, Sandared eller varför inte Öxnered... I fredags åkte jag tåg förbi Öxnered ner mot Trollhättan och Göteborg. Märkte att man nu lett om tåget i en lång tunnel mellan Öxnered och Trollhättan.

När jag i morgon skumpar fram mellan Grästorp och Vargön, kommer jag troligtvis fundera på om tunneln mellan Öxnered och Trollhättan, som i och för sig kommer spara nära tre minuter i tid - men borde inte upprustning av banor som den mellan Grästorp och Vargön kommit före en massa nya tunnelprojekt?

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Imorgon lär jag passera stationer mellan Bollebygd och Göteborg, men det finns bara en som etsat sig fast i mitt minne...Öxnered...:)

2006-11-12 @ 22:45:25
Postat av: Anonym

Haha, ja den stationen, någonstans vid världens ände, kan man liksom inte få ur skallen om man haft (o)turen att ha varit där...

2006-11-12 @ 23:04:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback