Frågor besvaras...

Johan Hellström har uppmanat mig att svara på dessa frågor, något som faktiskt ska bli ganska kul...

Fyra arbeten jag haft i mitt liv:
1. Trappstädare
2. Receptionsassistent på Bäckängskolan (bara som praktik)
3. "Bodknodd" i en Ica- butik
4. Politisk sekreterare

Fyra filmer jag kan se om och om igen:
1. Sällskapsresan I
2. Den galne kung George
3. Elisabeth
4. Den nakna pistolen

Fyra städer jag har bott i:
1. -
2. -
3. -
4. -
har aldrig bott i någon stad, skulle dock kunna tänka mig Ulricehamn om det låg i någon annan kommun :-)

Fyra TV serier jag gärna ser:
1. Rome (just nu)
2. " V " (nostalgitripp)
3. Hem till byn (för att det är inspelat i mina hemtrakter)
4. Morden i Midsomer (perfekt att sjunka ned framför en ljummen sommarkväll)

Fyra ställen jag vill åka till:
1. Nya Zeeland
2. Island (har varit där, åker gärna dit igen)
3. Gambia (har varit där, åker gärna dit igen)
4. Turkmenistan (vore intressant att besöka och studera ett av världens mest isolerade länder)

Fyra webbsidor jag besöker dagligen:
www.mp.se/vg
www.bt.se
www.riksdagen.se
www.vgregion.se

(samtliga är sidor jag besöker i tjänst)

Fyra favoriträtter:
1. Grönsaks- och köttfärsröra med fusilli och ricotta
2. Paprikafyllt ankbröst på ungerskt vis, serverat med basmatiris
3. Lammstek med lökfylld brunsås och kokt potatis (helst lagad av råvaror från föräldrarnas torp)
4. Våffla med korv (även kallad Melleruds special)

Fyra ställen där jag stortrivs:
1. Hällsjövad, långt ute i skogen vid föräldrarnas stuga
2. Hemma, särskilt när det är nystädat
3. Stadsparken i Borås
4. Mölnebacka (norr om Sandared)

Fyra vänner som jag tror kommer att svara:
1. Johan Hellström
2. Göran Larsson
3. Tomas Eriksson
4. Madeleine Johansson

Kommentarer
Postat av: helgonblomma

:)
http://helgonblomma.blogspot.com/2006/08/okej.html


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback