NU... är valrörelsen i gång

Efter flera veckor med ganska lugnt tempo, känns det nu verkligen att valrörelsen är igång. I fredags kom valstugorna till Borås, men redan i torsdags gjorde Borås Tidning ett reportage om var (mp) står på vänster -högerskalan. Som vanligt förklarade jag att valet inte står mellan rött och blått, utan mellan grönt och grått.

Vid valstugan i fredags mötte jag en mängd kända Borås- profiler inom politiken. Där var Solveig Kjörnsberg och Björn Bergquist, förstås, men också Lars- Gerhard Westberg, Lennart Andréasson och en ensam man från SPI (troligen Marianas man).

På torget vandrade även Borås Tidning omkring, och gjorde valstugereportage. Dock var det bara (mp) som öppnat ännu...

I helgen har det varit seminarier i Stockholm, och valbroschyrsutdelning på landsbygden. Och i dag kommer Gustav Fridolin och Peter Wahlbäck till Tant Grön i Borås för att föreläsa och underhålla. Personligen kommer jag ej att närvara, jag hinner inte ner eftersom SJ gjort om tågtiderna (tack för det, gamle vän)...

Här i Vänersborg är solskenet i valvinden den, att jag snart skall översända alla debattartikelsförslag till RF- gruppen. Hoppas de kommer till nytta.

Må gott allesammans.

Hälsningar Tony

Kommentarer
Postat av: Farsan Baloo

Hejsan

Milkjöpartist här som vill tipsa om solidaritetsbloggen, http://delameddig.blogspot.com

I en egoistisk bloggvärld försöker vi hjälpa andra. Just nu Rädda Barnen och deras arbete i Mellanöstern

mvh / Marcus


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback