Vill inte !!!

I det här valet har jag medvetet valt att inte stå på "valbar plats", vilket ska bli jätteskönt! I stället kommer jag lägga fokus på att stötta våra duktiga unga och nya kandidater i det här valet. Unga säger du, och tycker att jag med mina 30 år borde betraktas som en ungdom. Och visst, jag är inte lastgammal. Men jag har varit med i över 10 år, detta blir min fjärde riksdagsvalrörelse... Det är dags för nytt blod att få toppa våra listor.

Här i Sjuhärad har vi lyckats få unga människor till samtliga listor,  läs mer på
www.mp.se/boras

Nej, politiken behöver nytt blod. Min syster Madeleine blir 40 år nästa gång,  och ska stå på en valsedel för första gången. För ett tag sedan besökte hon ett kommunfullmäktigemöte i Bollebygd, och flera personer uttryckte sin glädje över att en "ungdom" som hon bevistade detta möte. Min syster ser förvisso ung ut för sin ålder, men inte sååå ung...

Så du som tänker rösta i höst, kryssa in unga personer, vi som jobbar med politiker saknar dem! De är underrepresenterade i alla partier, så vad du än röstar på, kryssa för en ung person!

Eller kryssa för en riktigt gammal person. Vi saknar även äldre personer, de som nått en bit över 70 år ser vi nästan inte alls. Kanske är det därför som äldreomsorgen aldrig varit särskilt prioriterad bland kommunpolitikerna i det här landet...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback