Födelsedagskalas uti skogen

I helgen har jag varit hemma hos föräldrarna på födelsedagskalas. Två av mina nära och kära hade kalas där, och en tredje hade fyllt jämnt för bara någon vecka sedan, så det fanns god anledning att fira. Också kul att få en liten promenad upp på berget mot Ackasjö, där ägaren planterat ca 600 kg lökar med påsk- och pingstliljor. Hela berget stod i blom!

Ja ja, så var helgen slut - dags att börja tänka på måndagen. Denna vecka ska jag och Lise göra färdigt en powerpointpresentation av budgeten, fila på attsatserna (som vi delar separat), och delta på presskonferensen som majoritetspartierna håller. Sedan sticker de flesta miljöpartisterna iväg på kongress. Själv kommer jag sitta bänkad framför TV:n och följa det hela på utmärkta SVT 24.

Apropå melodifestivalsfinalen - den låt jag röstade på kom allra sist med bara fem poäng. Så god/dålig musiksmak har jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback