Att stirra sig blind på budgettexter

Just nu stirrar jag mig blind på budgettexter. På måndag är det tänkt att vi skall anta texterna, och den 21 maj är det tänkt att vi skall hålla vår presskonferens om (mp):s alternativ till regional budget.

Men just nu är det textredigering. Politiken är fastlagd, men redaktionella ändringar är jag och Lise satt att göra inför måndgens möte. Kommaknulleri kallar Soili vår uppgift för. Det är tydligen ett finländskt uttryck, om jag förstått henne rätt. En inte allt så särskilt stimulerande, men ändå viktig uppgift. Så sent som i går upptäckte jag tre - fyra syftningsfel, på egen hand, och fick dessutom ett flertal tips från en trotjänare via telefon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback