Tombolavinsten

Jag var på en marknad under lördagen. Tog lite lotter i en tombola och lyckades kamma hem andra pris. Vinsten var en liten pyttig matberedare, känd från tv- reklamen. En sådan där som tydligen kan göra allt i köket, ett helt set, med partymuggar och allt. Så nu är semestern räddad. Vill jag riva ost till pastan, behöver jag inte längre ta fram min lilla rivjärnshyvel, nej i stället kan jag plocka fram lite bunkar, motorenhet och sladdar. Wow. Som sagt, semestern är räddad.

Nja, nu ska jag väl inte bara vara sarkastisk. Den fungerar faktiskt utmärkt. River, vispar och krossar allt man stoppar i, snabbt som ögat. Jag blev lite barnslig, och prövade en mängd små saker under lördagskvällen. Som att hacka is, mala nötter och vispa ägg. Och i morse gjorde jag juice, och den blev helt okej. Sedan var diskbaljan full, och hela köket fullt med små smulor och damm av pulvriserad mat.

Efter disken åkte maskinen in längst upp och längst bak i ett av köksskåpen. Kanske tar fram den till jul, om jag får för mig att riva upp en hel julost, eller något... Tänk vad många små pinaler det finns, som man inte hade en aning om att man visste man behövde. Och, om sanningen ska fram, till vilken nytta är dem egentligen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback