Kortklippt...

Passade på att smita in till frisören på lunchrasten. Hade låtit håret växa för långt. Var därför trött på de långa testarna som hängde i nacken och bad frisören om att bli kortklippt i nacken. Sedan satte jag mig och bläddrade i en tidning medan han klippte på, vilket inte var så himla smart, om man tänker efter...

För när jag tittade upp, såg jag en nästintill snaggad person i spegelbilden, och det var inte riktigt vad jag tänkt mig. Jag hade ju menat kortklippt i nacken, men att resten skulle jämnas till. Den stackars frisören visste nog inte vad han skulle tycka om resultatet heller, för han gav mig ett sorgset leende och ett presentkort på sprayer, gelétuber och sådant. Inte för att jag har så särskilt mycket att spraya på eller massera in just nu. Möbelpolish hade legat närmre till hands, om man säger så...

Men vad sjutton, hår och frisyrer är en värdslig sak när allt kommer till kritan. Fast av denna lilla bagatell har jag lärt mig två saker:

1. Det är inte fel att äga en mössa när januariblåsten omger en, i vart fall om man tänkt gå omkring i snaggad frisyr.

2. Det är inte bra att sitta och bläddra i en tidning medan frisören klipper till :-)

Kommentarer
Postat av: Thomas Svensson

3. Det är klokt att varna vänner och bekanta inför nästa möte!

Postat av: Tony

Haha, jadu, det har du rätt i :-)

Ha det fint Thomas!

m v h Tony

2007-01-23 @ 15:40:07
Postat av: Johanna Falk

Hehe, det där var faktiskt riktigt roligt! Hade själv en plan att klippa mig snart, men jag tror jag väntar ett tag.

2007-01-23 @ 18:15:50
URL: http://tatillbaka.blogspot.com
Postat av: Tony

Jodu Johanna - skadeglädjen är den sanna glädjen:-)

Bra artikel du och Anders hade inne i BT i dag, förresten!

m v h Tony

2007-01-23 @ 22:36:44
Postat av: Madeleine

Frisörer kan vara luriga, jag har lite teakolja vill du låna?;)

2007-01-23 @ 23:17:06
Postat av: Johan H

Ojoj, du joinar mej i principen lite hår är bra hår?

Nu får jag snart använda regionen-runt-kortet för att åka opp till Vänersborg och säga hej.

2007-01-23 @ 23:42:01
URL: http://johan-hellstrom.blogspot.com
Postat av: Tony

Madeleine:
-Tack för erbjudandet. Ska försöka klara mig utan, men kanske återkommer.

Johan:
-Nja, högst tillfälligt i så fall. Jag har inga planer på att fortsätta mitt liv som kortklippt, det är för kallt för det...

2007-01-24 @ 16:50:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback