Västra Götalandsregionen byter majoritet, (mp) + allianspartierna = sant

Efter en tids förhandlingar, bland annat gällande kollektivtrafikens utveckling, beslutade Miljöpartiets regionfullmäktigegrupp under söndagsförmiddagen att gå med i en majoritetskonstellation bestående av (m), (kd), (fp), (c) och (mp), en fempartiallians i Västra Götalandsregionen.

Partierna har funnit beröringspunkter när det gäller satsningar på komplementärmedicin, en strykning av skulderna för Dalslands folkhögskola, och en gemensam syn vad gäller prioriteringen av Hamnbanan i Göteborg. Vidare föreslås en satsning på att göra sjukhuset i Lidköping till regionens nästa universitetssjukhus. Partierna väntas skriva under överenskommelsen senare i dag, 1 april.

Kommentarer
Postat av: Max Andersson

Jag tillåter mig att tvivla. :-)

Postat av: Johan H

haha ;)

2007-04-01 @ 18:39:59
URL: http://johan-hellstrom.blogspot.com
Postat av: Tony

Nja ja, man måste ju få tumma lite grann på sanningen, dagen till ära...

:-)

2007-04-01 @ 23:22:40
URL: http://vgtony.blogg.se
Postat av: Göran


Hej !
Sällan har ett inlägg denna dag 1/4 stämt såväl överens med en tänkt realitet i min vision för Vg-regionen gällande Lidköpings sjukhus.

mvh
GL

2007-04-01 @ 23:48:21
Postat av: Göran


Hej !
Sällan har ett inlägg denna dag 1/4 stämt såväl överens med en tänkt realitet i min vision för Vg-regionen gällande Lidköpings sjukhus.

mvh
GL

2007-04-01 @ 23:49:15
Postat av: Tony

Haha, ja, jag tänkte blanda in lite Lidköping, för att skapa realism bland våra förhandlingsresultat :-)

2007-04-01 @ 23:55:57
URL: http://vgtony.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback