Skrivklåda

I dag har jag lagt ett brev på posten, innehållandes ett bidrag till skrivartävlingen "Slutet på historien", som SVT ordnar. Uppdraget är att med max 1200 ord skriva en avslutning på en av sex berättelser, skrivna av sex av sveriges populäraste författare. Himla kul idé faktiskt. Jag lyckades avsluta en av historierna med 1189 ord, vilket faktiskt bara var ett lyckokast, eftersom jag räknade orden först efter att jag skrivit klart.

Så nu är man med och tävlar. Min avslutning leder till ett lyckligt slut. Jag har själv svårt för mörka och svarta slut, även om jag skrivit några alster för byrålådan därhemma, som helt saknar "happy endings". Men en sådan här solig dag, ja då blir slutet gott, allting gott. Särskilt eftersom man varit ledig hela långa söndagen :-)

Fast ska sanningen fram, så blev det nog inget riktigt slut. Jag är as- sugen på att fortsätta skriva om de människor novellen handlar om. Det känns som att det finns så mycket mer att berätta kring dessa trasiga men godhjärtade själar. Beror nog förmodligen på att den författare jag valde att skriva slutet till, är känd för sina levande personskildringar...

Kommentarer
Postat av: heiti

Är lite nyfiken på vilken bok du har valt =)

Postat av: Johan H

spännande!

inte minst de där byrålådsalstren.

2007-04-16 @ 09:44:01
URL: http://johan-hellstrom.blogspot.com
Postat av: Tony

Heiti - Nja, det tänker jag behålla som en hemlighet, så länge. När tävlingen är avgjord (oavsett hur det går), så lovar jag berätta...

Johan - Haha, jadu, några av dom är dock ena riktiga sömnpiller, eftersom de är ofärdiga...

2007-04-17 @ 23:14:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback