Nedmontering av Älvsborgsbanan

Vet ni om att kvällsturerna från Borås till Uddevalla, respektive Uddevalla - Borås, dragits in? Det har jag märkt!

Förr gick kvällsturerna ungefär kl 20 från respektive håll. I dag går sista turen omkring kl 17.00 från respektive håll. Är det verkligen okej, att sista turen mellan regionens (undantaget Göteborg) två största befolkningsområden går före det att Björnes Magasin börjar? Jag tycker inte det...

På grund av dessa neddragningar har jag tvingats börjat resa via Göteborg. Men då kan jag inte köpa det billiga storkommunala kortet, utan tvingas köpa Regionen Runt.  Dessutom förlängs restiden från ca 1,5 timmar till över 3 timmar. Enkel resa.

Jag blir förbannad, när Västtrafik och dess ägare slår sig för bröstet, samtidigt som pendelmöjligheterna för regionens invånare blir allt sämre.

Det är rent ut sagt bedrövligt!

Kommentarer
Postat av: Marianne

Grattis Tony!

Då vet du hur vi i glesbygd har det.(Fast jag trodde ju att större orter var bättre försedda.)

Men visst är det irriterande att resa omvägar bara för att något väderstreck inte är farbart.

Tycker förresten att det stora kortet kunde bantas ner till 1000lappen jämt när man skall lägga extra tid. Eller? kanske ett plåster.............

Fast vem vill ha folk resande omkring på helgerna och kanske behöva skaffa mer chaufförer och bussar/vagnar?

De säger att det tar upptill 5 år att påverka något,femårsplan. Fast Mark/Kinna fick ju tillbaks sitt "sena" tåg för de som arbetar i Borås tror jag. Kanske kan Tranemo borna nu också åka till Gislaved för en "rättvis" penning.

Ha en skön helg!

2006-10-14 @ 19:07:16
Postat av: Tony

Det där med att "göra regionen rundare", som Västtrafik brukar säga i sin reklam, stämmer inte. De borde snarare skriva "göra sträckan Skövde - Göteborg" mer pendelvänlig. För det är det enda konkret positiva som jag kan finna, när det gäller förändringarna inom Västtrafik.

Kan det bero på att deras huvudkontor ligger i Skövde, medan deras chefer bor i Göteborg, måntro?

(ren spekulation)

2006-10-15 @ 01:23:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback