Konfirmation

På söndag skall min systerson konfirmera sig. Jag frågade honom om han ville ha ett fickur, ty det var vad konfirmanderna fick förr i tiden. Men vare sig fickur, monokel eller psalmbok var så särskilt poppis att få, lät han mig förstå.

- Jag tar hellre pengar, sa Rasmus.

Jaja, mina syskonbarn har nått den åldern då det är platta små kuvert som gäller. På något vis var det roligare på den tiden då man kunde ge dem enorma paket med futtigt innehåll. Numer är det futtiga paket med enorma innehåll...

Men det är han värd, den lille knasten :-)

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Men blommorna var vackra, eller hur?:)

2006-05-21 @ 23:00:39
Postat av: Tony

Japp, de var jättesöta. Kul att din lillasyster ställde dem på finrumsbordet, dessutom :-)

Men de hämtade ju sig så småningom. Framåt kvällen såg de inte så vissna ut längre...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback