Det går som på räls...

Diskussioner från dagens tågresa mellan Borlänge - Örebro:

Borlänge kl 12.00ca, vi har just klivit på tåget:

Birgit: -Om det är fel tåg, är det Tonys fel, jag gick bara efter honom.
Soili: -Ja, det gjorde jag också.
Linnéa: -Så allt är Tonys fel, om vi åker mot Gävle i stället för mot Örebro?
Samstämmigt från Birgit och Soili: - Japp!

Ludvika kl 12.30 ca, vi har just köpt kaffe med dopp:
Linnéa: -ZzZz
Tåget: -Skrammel, skrammel
Birgit: -Haha, nu spillde du igen!
Soili: -Här har du en servett, Tony.
Birgit: -Vågar jag låta dig hålla min kopp, eller ska du spilla från den med?
Mobilen: -Pip tut tut.
Linnéa: -Hej... jahadu... jasså... nej... alltså... jag åker tåg... nu hör jag dig inte lä...
Soili: -Jag har en god relation med både Björn Bergquist och Solveig Kjörnsberg.
Tony: -Det har jag också.
Birgit: -Är det dom i Borås, eller?
Soili och Tony samstämmigt: - Japp!

Någonstans i skogen vid en sjö kl 13.00:
Linnéa: -Här vill jag bo!
Birgit: -Då ska jag komma och hälsa på när jag åker förbi...
Linnéa: -Eller här...
Birgit: -... någon gång vart femte år eller så...
Soili: -Vill någon smaka på min chokladkaka?
Birgit och Tony samstämmigt: - Japp!
Soili: -Nej, Fazer mjölkchoklad.

Lindesberg, kl 13.20 ca:
Tony: -Här bor en trevlig Miljöpartist som hetter Annika Hi... Hi... Hi...
Birgit: -Hickisch. Ja, hon är bra. För att inte tala om Jonas. Dom är ett härligt gäng i Örebro län.
Tony: -Ja, det är dom.
Linnéa:  -Här var fint, här vill jag bo!
Soili:  -Jo, men så långt till allt.
Linnéa: -Då vill jag inte bo här, jag vill ha max en halvtimma till Göteborg.
Birgit: -Då får du bo i Lilla Edet.
Linnéa: -Jag vill inte bo i Lilla Edet.
Soili: -Någon som vill ha mer choklad?
Linnéa: -Näpp.
Tony och Birgit samstämmigt: -Japp!
Birgit: -Men sedan får du plocka bort den, annars orkar vi ju inte med lunchen.

Örebro, kl 13.50ca:
Tony: -Nu ska vi gå av.
Birgit: -Inte jag, jag ska till Hallsberg.
Soili: -Då kan vi ta lunch i Örebro.
Linnéa: -Jag behöver äta nu, åt bara en frukt i morses.
Birgit: -Tony, varför har du bokat så att jag ska vara två timmar i Hallsberg?
Tony: -Så går det när man bor i Åmål.
Birgit: -Suck, undrar om det finns någon mat i Hallsberg?
Soili: -Hur länge ska vi vänta i Örebro?
Tony: -En och en halv timma.
Linnéa: -Det blir ganska lagom.
Birgit: -Jaha, då får ni väl ha det så fint då.
Tony: -Du med Birgit, och hälsa Hasse.
Birgit: -Ja det ska jag göra, ska ändå ringa och höra hur det gick med hästarna.
Soili: -Får är fina, titta där är fullt utanför fönstret.
Tony: -Ja, dom är gulliga, och naturens bästa gräsklippare.
Linnéa: -Äh, du tycker ju allt är gulligt.
Linnéa: -Åh, titta vad sött, en fågel har landat på fåret, som fortsätter beta.
Birgit: -Ja det såg fridfullt ut.
Tony: - När jag var liten hade vi en elak åsna som hette Manolito.
Soili: -Jag gillar att titta på djur, men vill inte gå nära dem.
Birgit: -Jag har djur överallt hemma på gården, man vänjer sig att läsa av när det är okej att närma sig dem.
Soili: -Jag är stadsbo. Förresten, nu är vi framme i Örebro.
Tony: -Jaha, hej då Birgit, ses vi i veckan?
Birgit: -Japp!



Kommentarer
Postat av: Johan Hellstrom

Underbar läsning :)

Men är detta verkligen regionfullmäktigegruppens blivande kärna? Haha.

Postat av: Tony

- Japp!

:-)

2006-08-28 @ 14:15:28
URL: http://vgtony.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback