Jag går och fiskar...

En nära vän som jag fått här i Vänersborg har övertalat mig att följa ut och fiska i Vänern vid kvällningen i dag. Hon lyssnade inte på mig när jag tveksamt redogjorde för att mina fiskegrejor ligger utspridda lite varstans för tillfället, mest i vedbon på tomten till föräldranas stuga...

Men hon gav sig inte, så jag har just kommit tillbaka från en lunchrunda på stan där jag inhandlade ett äkta "Vildmark Start"- paket i det som en gång var Tiokronorsaffären i Vänersborg.  För en dryg hundralapp har jag alltså försett mig med ett hopskjutbart kastspö med billig rulle och två spinnare. Haha, nu skulle Stefan se mig :-)

Stefan, som är regionråd för (mp), är sportfiskare av rang, och skulle nog flina gott åt den plastiga rullen och de löjliga dragen som följde med mitt start- kit. Men, so what, jag har aldig varit ute i Vänersborgsviken och fiskat förr, det här blir liksom debut. Ska bli kul...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback