Surdeg...

Har haft två surdegar kvar gällande mp Sjuhärad, vars sammankallandeskap jag avsade mig i samband med att jag lämnade de uppdrag jag valts in på genom mp Borås- mandat. Det handlar om verksamhetsberättelse, det handlar om valutvärdering, något jag sitter och filar på i dag. Passar utmärkt, eftersom jag sitter på kansliet i Borås under förmiddagen i dag, och därmed har tillgång till de pärmar som behövs för att fräscha upp minnet...

En sak som jag verkligen är nöjd med, när det gäller (mp) Sjuhärads valarbete, det är den valbilsvecka vi genomförde. Att köra runt med en maskrosdekorerad etanol- saab i valrörelsen, och ställa upp marknadsbord i samhällen och byar som Nitta, Östra Frölunda, Köttkulla och Sexdrega, det var verkligen en upplevelse utöver det vanliga. Både för oss som deltog i turnén, och för dem som mötte oss.

Talade en morgon med en dam i Hyssna, där vi som vanligt smällt upp marknadsbord, rulluppar och parasoller. Hon tyckte det var kul att vi kom till Hyssna, för "här har nog ingen varit sedan vi hade en riksdagsledamot härifrån"...

Den där valbilsveckan, den stack ut från det normala. I stället för att bara stå på torget i staden, så ställde vi oss vid vägskälet i kyrkbyn. Något som faktiskt gav starka känslor både hos oss som deltog, och hos dem som såg oss...

Ha en trevlig trettondedag, förresten !!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback