Hyllning till lokalpolitikerna...

I bland när debatten är het kan det för en utomstående verka som att respekten mellan politikerna från de olika partierna är lika låg som debattnivån i bland kan vara. Men sanningen är att alla människor som är beredda att offra tid och kraft för det demokratiska arbetet är värda respekt och beundran. Och lokalpolitikernas roll är särskilt krävande. Inte bara för att uppdragen kräver att så gott som alla kvällar och helger får ägnas åt fritidsintresset politik - utan också för att frågorna man är satta att ansvara över tillhör de tuffaste och mest tålamodskrävande att få grepp om.
 
Här kommer några av mina favoriter bland Borås politiker genom åren. Personer som jag kanske inte alltid delat ståndpunkt med, men som med sin glöd och sitt engagemang bidragit till många positiva och konstruktiva förslag för att göra Borås till landets bästa kommun att leva och verka i (och om du frågar mig, tycker jag att de är på god väg att lyckas):

Björn Bergquist (m), Ann- Marie Ekström (fp), Karl- Gustav Drotz (kd), Olle Hermansson (väg), Kerstin Hermansson (c), Eva Theen Johansson (mp), Anita Spjuth (v) och Lena Palmén (s), för att bara nämna några...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback