Varför klagar alla på valprogrammet med Carin Hjulström - Livh och Peter Jihde?

I fredags sändes ett mentometerprogram om valet i SVT 1. Till skillnad från alla förstå-sig-på-are, tycker jag att programmet var jättebra, och då inte bara därför att (mp) vid slutet av kvällen var jämnstort med både (s) och (m)...

Men att arbeta interaktivt, att sätta igång tv-tittarna i soffan, och ge dem en underhållande folkbildning i hur partierna tycker i olika sakfrågor, det tycker jag är värt beröm! Att man dessutom vågade blanda dessa frågeställningar med lite humor, såsom roliga Morgan Alling och Olle Sarri, det förgyllde bara programmet än mer.

Tycker att SVT:s grepp om valet i år andas 2000- tal. Man har moderniserat, utan att förlöjliga, man har satsat på underhållande folkbildning, snarare än knarrtrist faktaspäckning, och dessutom valt att direktsända ett antal debatter och hearingar.

Tack SVT - ett public serviceföretag i tiden !!!

Kommentarer
Postat av: Niklas Theodorsson

Jag tycker också programmet var helt okej. Det synliggjorde till exempel k-l-a-s-s genom att sära på undersköterskor och företagsledare, vilket f-nimej inte många medier gör idag. Tvärtom. På grund av barnnattning såg jag inte hela.

Nu håller jag tummarna för att Persson är som han var i radiodebatten. Hård och brutal mot Reinfeldts lögner och uteblivna svar.

Postat av: Tony

Tack för att du höll tummarna. Han är just så vass som vi båda hade hoppats på!!!

2006-09-10 @ 21:35:35
URL: http://vgtony.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback