Vad jag tycker illa om hos Vänsterpartiet

I denna lilla artikelserie "Vad jag tycker illa om hos" kommer jag redogöra för vilka negativa sidor jag mött hos övriga partier under årens lopp. Jag går på skalan, från Vänster till Höger, och börjar därför med Vänsterpartiet...

Vänsterpartister ser i regel allt i svart eller vit. På så vis är man inte helt olika en av sina största hatobjekt, George W Bush. Precis som honom kör man ofta med retoriken "antingen är du med oss, eller mot oss". Att partipolitik ofta handlar om att finna en långsiktig lösning, som skall stå sig även om majoriteterna i blocken skiftar, det är ingenting som vänsterpartister bryr sig om.  I stället hävdar man sin linje in absurdum, tills den dag de själva målat ut sig i ett litet hörn. Vilket är synd, eftersom deras insikt i främst internationella frågor och ärenden som rör solidaritet, ligger mycket nära mitt eget partis...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback