"Pip attle bastanta"

OBS!
Den här artikeln innehåller skvaller, men är egentligen tämligen innehållslös. Läses på egen risk...

I rollen som politisk sekreterare får man höra mycket skvaller.  Eftersom jag lovat att inget föra vidare, väljer jag att kalla samtliga som det skvallrats om för "Pip attle bastanta". Ni som känner mig och de jag talat med, kan ju gissa vilka vi talat om...

m v h Tony

- - -
Kl 9.00
Telefonen ringer ljudligt: Pip, tut tut!
Någon: Hej Tony.
Tony: Nej men hallå! Vad står på.
Någon: Inget egentligen, men jag har ett mail till dig.
Tony: Jasså, men jag tar det när jag kommer fram. Om jag kommer fram.
Någon: Vaddå?
Tony: Jag missade just tåget från Herrljunga.

Kl 9.20
Telefonen ringer ljudligt: Pip, tut tut!
Tony: Miljöpartiet Tony Johansson.
Soili: Mmm, det är Soili.
Tony: Hej Soili.
Soili:  "Pip attle bastanta" var sur senast vi talades vid.
Tony: Säger du det?
Soili: Ja det säger jag. Personen verkar ju ur balans alldeles.

Kl 9.45
Telefonen ringer ljudligt: -Pip,  tut tut!
Tony: God morgon, Tomas!
Tomas: God morgon. Var är du?
Tony: I Herrljunga. Den där "Pip attle bastanta" ringde och störde.
Tomas: Som vanligt, då?
Tony: Nej, värre än vanligt. Jag missade till och med tåget...

Kl 10.05
Telefonen ringer ljudligt: -Pip,  tut tut!
Tony: Ja det är Tony.
Birgit: God morgon Tony. Vad säger man om "Pip attle bastanta"?
Tony: Ja, Tomas var förbannad när han talade om det häromdagen.
Birgit:  Det är ju bra att det är andra än en tjurig kärring som jag som klagar på "Pip attle bastanta".
Tony: Ja, det har du rätt i.

Kl 10.35
Telefonen ringer ljudligt: -Pip, tut tut!
Tony: Tony Johansson.
Göran: Ja hej, det här är Göran Persson. Vad tycker du om den där Göran Larsson egentligen?
Tony:  Nja, han är väl inget vidare.
Göran:  Haha
Tony: God morgon Larsson! Vad har du på hjärtat.
Göran: Jo det är en artikel, och sedan en manifestation och lite annat smått och gott.
Tony: Ja, jag hörde från "Pip attle bastanta" att det skulle vara en manifestation.
Göran: Jodu, "Pip attle bastanta" var tydligen intresserad av att vara med.
Göran: Jag såg förresten en bild på "Pip attle bastanta" i tidningen i går. Det var en ganska bra artikel.
Tony: Säger du det.

Kl 10.50
Telefonen ringer ljudligt: -Pip,  tut tut!
Tony: Ja det är Tony.
Ingvar: -Tjena, det är Ingvar. Läget?
Tony: - Jotack, bra, men jag har strandat på Herrljunga station och kommer inte härifrån.
Ingvar: Varför då?
Tony: Får skylla på "Pip attle bastanta", eftersom vi språkades i telefon när jag missade tåget.

Kl 11.00
Telefonen ringer ljudligt: -Pip, tut tut!
Tony: Tony Johansson
Någon: -Det här är "Pip attle bastanta". Har du material till mig?
Tony: Ja då, det ska jag ordna. Lägger allt med posten i eftermiddag.
Någon: - Bra, då kommer jag kunna läsa vad vi sagt.

Kl 11.30
Telefonen ringer ljudligt: - Pip, tut tut!
Tony: Tony Johansson
Ingvar: Hej, kan du hjälpa mig med Nuevo.  Den där dj-la "Pip attle bastanta" har gjort om alltsammans.
Tony: Ok, vad ska du göra?
Ingvar: Det rör sig i dörren, nu kommer någon jag väntat på hela dagen.
Tony: - "Pip attle bastanta" ?
Ingvar: Jajjemän! Och vet du, han har gjort sönder min kopiator!
Tony: - Säger du det?
Ingvar: Men skit i det, jag har ju lånat hans kopiator någon gång också...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback