GULT & SVART - i kväll tar vi Örgryte!

Elfsborg har, trots en lång tradition, aldrig tillhört de stora vinnarkandidaterna. Bortsett då, några år i forntiden och på 60- talet. Men i kväll bubblar det i hela Borås. Helt plötsligt har vi alla insett att det sedvanliga raset inte inträffat. I år KAN faktiskt Elfsborg ta guld!!!

Jag tror på seger i kväll. Öis är måhända taggat, men ganska uddlöst i jämförelse med Elfsborgs duktiga lirare.

Min morfar var en gång i tiden aktiv fotbollspelare och domare. Främst i Sandareds IF, där han gick under namnet "Ragnar Starken". Han är borta nu - men jag vet att han ivrigt sitter och följer kvällens match, var än han håller hus. Det var med morfar som mitt fotbollsintresse startade. Som liten trodde jag att morfars tv bara kunde visa fotboll och tennis, för det var det enda som visades. Sedan kom ju förstås text- tv med sidan 377. Den brukade stå på mellan matcherna hemma hos morfar. Så mycket, så att man till och med kunde urskönja "377" inbränt i bilden uppe i vänstra hörnet på morfars tv...

Men - i kväll gäller det. Wihland, Svenssons och allt vad de heter - se till att ta Öis i kväll. Sedan ligger vägen öppen, tippar jag... Borås behöver ett SM- guld. Det skulle pryda staden med landets snyggaste arena! 

Kommentarer
Postat av: Eva T-J

Jag och Torbjörn var där. Elfsborg vann förstås!
Eva

Postat av: Eva T-J

Jag och Torbjörn var där! Elfsborg vann förstås!
Det är faktiskt jättekul med fotboll tycker jag.
På vägen hem ringde jag mamma, 84 år, som är fotbollstokig (hon gillar nästan all sport förresten)och det första hon sa var att: Elfsborg vann idag! Hon visste inte att vi hade varit på matchen. Nu håller vi alla tummar vi har för att Elfsborg ska vinna guldet. Dom har ialla fall chansen.
Eva

2006-09-26 @ 22:43:54
URL: http://sweblogg.com/evatj
Postat av: Johan H

Hrrrm...

2006-09-27 @ 09:44:25
URL: http://johan-hellstrom.blogspot.com
Postat av: Tony

Japp, nu har hela Borås guldvittring
(utom Johan då, förstås)

:-)

2006-09-28 @ 08:16:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback