Full rulle i valrushen...

I dag är det så valdagen. Eftersom jag sitter i valnämnden i Borås, har jag och en (m)- kvinna vid namn Maj Steen varit ute och inspekterat vallokalerna. Främst i de södra delarna i Borås Stad, som Seglora, Kinnarumma och Rydboholm. Inspektionen gick fint, alla verkade sköta sig.

Jag vill säga att det är kul att se alla som röstar. Många har även förtidsröstat. I vissa distrikt har nära 1/3 varit inne och röstat före valdagen, vilket borde innebära att röstdeltagandet blir högt = vinst för demokratin. Men uj uj, jag börjar bli orolig för att alliansen vinner. Helt klart är att valet blir en rysare...

I kväll och natt ska jag ta emot rösterna när distrikten kommer in med dem till kommunledningskansliet. Därför blir detta mitt sista meddelande före valets resultat offentligjorts. Måste därför komma med ett litet tips på riksresultatet:

(v) 6,9%
(s) 34,7%
(mp) 7,3%
(c) 7,0%
(kd) 8,2%
(fp) 7,4%
(m) 25,6%
(övr) 2,9%

M v h Tony


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback