Svar till signaturen "Sven"

Jag noterar med viss förvåning att signaturen "Sven" i dagens Borås Tidning tycker det är märkligt när jag skriver om att vända blad och se sig om efter nya samarbetspartners, samtidigt som jag berömmer Björn Bergquists (m) insats som ordförande i den gamla 6- partimajoriteten.

Jag förbehåller mig rätten att se goda egenskaper även bland de människor som jag inte alltid är överens med. Det gäller naturligtvis även persone från andra partier än (m).

Jag tycker att  Ulf Olsson och Lena Palmen (båda socialdemokrater) är duktiga politiker och sympatiska människor, även om jag inte är överens med dem när det gäller exempelvis friskolefrågan. Jag tror också att de båda har goda förutsättningar om att bli bra gruppledare i en eventuell framtida flerpartikoalition.

Jag tycker att Lennart Andreasson är en asbra människa att ha och göra med, även om jag blev besviken på att (v) i Borås  ratade förslaget om att göra Borås till en Fair Trade city.

Men jag förbehåller mig också rätten att tycka att Björn Bergquist (m) har varit en god ordförande för den gamla majoriteten, att Kerstin Hermansson (c) har många sympatiska idéer om hur man kan utveckla småföretagen, och att Ann- Marie Ekström (fp) gjort en fin insats i riksdagen när hon som minoritetsperson i sitt eget parti försökte föra en socialliberal politik för utsatta människor. Dessutom har min egen gruppledare, Eva Théen Johansson (mp), ett socialt patos som är få förunnat, och hon är ett föredöme för hur en gruppledare skall vara.

Väldigt få saker är svart eller vitt, alla har vi våra fördelar och nackdelar. Och bara för att min bedömning är att (mp) är det enda alternativet som står för en trovärdig och långsiktigt hållbar polititk, så innebär det inte att de övriga partierna, eller dess företrädare, är kass. Det handlar snarare om "hur grå de är på en skala"...


Kommentarer
Postat av: lennart andreasson

Tony, du skriver att du är besviken för att vänsterpartiet ratade förslaget om att göra Borås till en Fair Trade city. Motionen lämnades in 15 juni och är inte behandlad än. Jag skulle själv bli besviken om vi inte bifaller motionen! Vi har redan tidigare fixat att Borås ska följa TCO:s uppförandekoder.

F.ö. tycker jag att Tony är lätt att ha och göra med! En trevlig prick som dessutom är klok.

2006-10-05 @ 02:54:30
Postat av: Tony

Så bra. Då är vi ju överens om den saken också... Ännu ett steg på vägen :-)

Ha det fint, Lennart!

2006-10-05 @ 21:20:33
Postat av: luciano

http://www.italyi.org/luciano

2006-12-21 @ 18:48:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback