Medan höstmörkret sänker sig över oss...

Tissel- tasslandet fortsätter, och jag gillar det inte. Höstmörkret belägrar landet, och det gillar jag inte heller. Trattkantareller, däremot, tycker jag om väldigt mycket. Gott att ha i sås, steka eller att mala ner till krydda. Man kan också tillsätta några stycken som en liten piff till fruktsalladen. Inte dumt alls faktiskt.

Ute råder det svamptider, där under höstsolens bleka sken. Här inne råder det febril aktivitet. Tissel tassel, en del sarkasmer från (v)- kollegor om (mp)- uppgörelser med djävulen. Sådant lyser naturligtvis upp tillvaron, men i det stora hela är det en ganska dyster period vi är inne i.

Ska bli skönt när man får ägna sig åt politik igen.

Ska bli skönt när ljuset kommer tillbaka.

Ska bli skönt med vinter - om det nu blir någon, med tanke på att vädret är ur led...

Skulle vara skönt med semester också, om jag bara hade haft tid...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback