Guldkornen på SR Minnen

Om du läser detta har du säkerligen en dator med uppkoppling till hands. Då vill jag passa på att ge ett tips: SR Minnen. Guldkornen på den sidan är otaliga. Själv har jag fastnat för valdebatter och intervjuer från olika år.

En sak som jag fastnat för är en intervju med (mp):s dåvarande språkrör,  Birger Schlaug, efter valsegern 1988. Han vill i intervjun söka samarbete med Centerpartiet, i syfte att bilda ett grönt block. En annan sak jag fastnat för från samma år, är när dåvarande talmannen, Ingemund Bengtsson hälsade den nya gröna gruppen välkommen till riksdagen.

Andra guldkorn på SR minnen, är alla intervjuer med storheter ur den svenska nutidshistorien. Om nedrustning med Alva Myrdal, pärlor från "På minuten" med Astrid Lindgren mm mm.

Tack Sveriges Radio - för SR Minnen. Det är en guldgruva som genom ert arbete gjorts tillgängligt för en stor del av allmänheten!

www.sr.se klicka på radiokanalen "SR Minnen".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback