Min syster, emballagearbetaren...

Min äldsta syster är emballagearbetare, ensamstående tvåbarnsmor och numer även kommunpolitiker i Bollebygd. Hon är min äldsta syster -  ändå hör hon till de yngsta bland Bollebygds kommunpolitiker.

Har just haft ett långt samtal med henne, och hon har sänt över några bilder från sin arbetsplats. Bilderna var som hämtade från ett Västnyttreportage från svunna tider, ett sådant som den galme Mats Segerblom brukade göra för drygt 20 år sedan.

Kom att tänka på att jag själv, under min eftergymnasiala utbildning råkade få Mats som föreläsare vid ett par tillfällen. Det var en skicklig journalist det, precis som mina journalistiklärare, Eva och Anja. Det är drygt 12 år sedan jag satt där i skolsalen och antecknade. Blocken har gulnat av ålder, och sidorna ramlar ofta loss när jag bläddrar bland dem. Men anteckningarna har varit väldigt givande genom åren, sällan har jag lärt mig så mycket matnyttigt som under mitt sista studieår på numera nedlagda Bergsäterskolan. 

Ack ja, vad tiden går...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback