Lapptäcke...

Många bär nog fördomen om att politikerna består av en värld för sig, en värld där man först måste gå igenom någon slags hjärntvätt innan man blir rumsren och får lov att delta i de beslutsfattande församlingarna. Men tro mig, riktigt så illa är det inte, så långt har inte "förfallet" av vårt demokratiska Sverige fortskridit...

Tvärtom går det att göra en hel del, om man nu bara ger sig sjutton på att det ska gå. Själv tror jag på något av en "grön revolution". Med detta budskap menar jag en radikal omställning till ett ekologiskt hållbart samhälle. Samtidigt tror jag inte denna omställning är möjlig så länge en växande andel av befolkningen hamnar i skuldfällor, sparkas ur det sociala skyddsnätet, eller placeras i evinnerliga utredningar och möts av misstro när de blivit sjuka i elallergi eller andra miljörelaterade sjukdomar...

En grön omställning kan bara få starkt stöd den dagen man når social rättvisa och jämlikhet i landet. Och då menar jag ingen rättvisa "light", eller "lättsockrad" jämlikhet, utan ett klart och målmedvetet arbete - en strategi för att lösa problemen. Det kommer kanske svida för en del, speciellt oss män och hyggligt avlönade - men vinsterna är uppenbart så mycket fler och bättre...

Det är dags att kvilta ett nytt täcke till Sverige, det räcker inte längre med att lappa det gamla...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback