Det är måndag i mitt liv (eller att föra en helt onödig konversation med sin inre röst)


Fråga:

Varför kommer jag alltid hem med ett par oanvändbara sockor i modell "resårlös" den sista måndagen varje månad?

Svar:
Därför att det är marknad i Vänersborg, och något måste man väl ändå köpa när man traskar förbi alla torgstånden...

Fråga:
Erbjuder inte marknaden något av värde?

Svar:
Jo, de första månaderna köpte jag plånböcker av olika modeller i finaste kalvskinn, men det är liksom svårt att nöta ut en plånbok i månaden...

Fråga:
Varför går jag inte längs med residensgatan i stället för att kryssa förbi marknaden på torget?

Svar:
Därför att då går jag in i bokhandeln i stället, och det blir mycket dyrare...

Fråga:
Varför sockar?

Svar:
Jag tror alltid att jag behöver sockar, de slits ju automatiskt ut av och till. Men jag har överskattat min förmåga att slita ut sockarna.

Fråga:
Varför det?

Svar:
Jag glömmer att jag brukar gå barfota om sommaren...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback