Birgit och jag leker smånissar...

I dag var sista dagen som Birgit Karlsson var nere i Vänersborg i sin roll som gruppledare för hälso- och sjukvårdsfrågor. Från och med 1/1 är det Göran Larsson som tar över den rollen.

Som vanligt i juletider, lekte Birgit och jag tomtenissar, och delade ut lite klappar till våra administrativa hjälpredor, vars stöd och hjälp vare sig jag eller Birgit skulle kunna klarat oss utan en enda dag. Passade på att vara lite av en nisse och ge Birgit en liten klapp också (och hon gav mig en som låter lite mystiskt när man skakar på den). Nu hann jag aldrig skriva något rim på Birgits klapp, men hade jag hunnit det, hade det blivit ungefär såhär:

" Under gruppledarskapet var kökssoffan i ditt kök,
alltid full med handlingar och annat politikerstök.
Nu när du nedtrappat har, hur ska du då fylla dina da'r?
Jag vet dock att du är ett geni, så kanske tankemöda finns uti?
Spela brädspel vet jag att, du är glad i, rent besatt.
Och vill du inte spela mer, lägg då lådan i kökssoffan ner "

Hmm... Lika bra att det inte blev någe klapprim...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback