Bussigt, riks

Klockan är kvart i fyra, man är på väg hem.
Då hör riks av sig och vill att man gör en enkel sammanställning av partiets öppna kandidater på de Västsvenska listorna. Med öppna menar de kandidater som är homo- eller bisexuella.

HUR HÅNK'EN SKA EN VETA EN SÅ'N SAK?

Vi pysslar inte med registrering av människors sexuella identiteter när vi nominerar dem till uppdrag för oss. Jag trodde hela grejen med hbt- samhället var att man inte skulle bry sig om ifall någon var hetero eller homo, och varför då pyssla med registrering? Men å andra sidan ringde ju en finskaförening häromveckan för att fråga i fall vi hade några sverigefinnar på listorna, antar att det är samma drivkraft bakom den frågan. Kunde inte svara på den heller...

Nåväl, efter några samtal fick jag reda på en handfull hbt- kandidater i vart fall. Och en skulle återkomma med fler namn i kväll, så det ska nog finnas hopp om det hela i vart fall...

Alla dessa samtal inspirerade dock till ett utkast till en HBT- motion. Om Göran läser detta inlägg, så har jag mailat utkastet till din Gittan- mail.

Nähepp, nu är det dags att böra om med det man gjorde innan riks hörde av sig...

Tjenixen!

Kommentarer
Postat av: Marianne

Tycker detta är illavarslande med alla etiketter på människor! Egentligen tycker jag att det är ganska ointressant även med åldern. Varför behöver vi veta "allt"?
Även om man(jag) inte är vidare fördomsfull så när vissa saker sägs så förväntar man att den etiketterade personen skall vara på ett visst sätt.
På det sättet kanske man missar fina möten.

2006-08-21 @ 16:51:45
Postat av: Tony J

Du är klok du, Marianne!
Instämmer helt i dina åsikter.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback