Att vara politisk sekreterare

Att vara politisk sekreterare är kul, fast det är svårt att beskriva varför. Skulle jag skriva memoarer om mitt arbete, skulle de nog bara fungera som godnattsaga för människor med stora sömnsvårigheter.

Kanske är man lite annorlunda som faktiskt tycker att politik är kul, även om det ibland handlar om timmavist tragglande för att få igenom en tummetott. Men i så fall måste det finnas en mängd annorlunda människor i vårt avlånga land, för vår representativa demokrati innebär ju trots allt att vi har många förtroendevalda. Hmm, kanske läge att skriva de där memoarerna i alla fall...

Men jag hoppas det dröjer ett tag till, eftersom det just nu skulle kännas trevligt att fortsätta ännu några år. Exempelvis skulle jag vilja vara politisk sekreterare i en majoritet. Hör ni det, alla sossar, centerpartister och folkpartister, som nu styr regionen utan att allt för ofta låta oss andra vara med...

I går gjorde vi förresten upp med (kd) och (v) i en fråga som handlade om sjukvårdsupplysning. Kul att man kan arbeta tvärpolitiskt, även som oppositionsparti, även om det långt i från räckte till att få majoritet för frågan i sig. Nejdå, som vanligt var (s), (c), (fp) överens om att göra upp med (m).

(s) & (m) förresten, - oroväckande grå sidor av samma mynt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback